Kā palīdzēt sev un darbiniekiem spriedzes apstākļos. Izdegšanas profilakse
Ilgums
4 stundas
Treneris
Olga Dzene
Par treneri
Olga Dzene
Līderības attīstības eksperte, konsultante un trenere ar 20 gadu pieredzi personāla un organizāciju vadības jomās.
Kā palīdzēt sev un darbiniekiem spriedzes apstākļos. Izdegšanas profilakse
Mērķis
Iepazīt un atjaunot savus iekšējos resursus, pārvarēt rutīnu un izdegšanu
Prast atpazīt izdegšanas signālus savos darbiniekos un parūpēties par viņiem
Darba metodes
Teorētisks ieskats izpratnes veidošanai, diskusijas, praktiski uzdevumi, situāciju analizēšana.
Mērķauditorija
Vidējā līmeņa vadītāji.
Programma
1. Izdegšana – jēdziens un būtība:
izdegšanas simptomi – fiziskie, emocionālie un kognitīvie;
izdegšanas attīstības stadijas;
kā atpazīt izdegšanu sev un citiem?
2. Darba vides un vadītāja rīcības nozīme darbinieku izdegšanā. Kas darba apstākļos veicina izdegšanu?
3. Darbs mājas apstākļos un pandēmijas ietekme – papildus riski.
4. Izdegšanas profilakse – sākumā darbs ar sevi un tikai pēc tam ar citiem. Vadītāja piemērs.
5. Saruna ar izdegušu kolēģi – kā atbalstīt darbinieku, nenodarot sev pāri?
6. Personīgas prasmes:
dzīves balansa uzturēšana;
rūpes par savu veselību;
savas vērtības un motivācijas apzināšanas;
pozitīvas domāšanas praktizēšana;
spēja mierīgi pieņemt kritiku;
spēja pasargāt savas robežas un pateikt NĒ;
pašiejūtība;
sociāla atbalsta meklēšana.
7. Vadītāja prasmes, lai palīdzētu darbiniekiem:
pašvērtējuma atjaunošana;
pozitīva atgriezeniskā saite;
emocionālais atbalsts;
veiksmes stāsti;
pozitīva psiholoģiskā klimata izveidošana;
organizācijas attīstības komunicēšana;
profesionālas palīdzības nodrošināšana;
amatu pieskaņošana;
darba apstākļu pārskatīšana.