top of page

Kas ir produktu mārketings

2025. g. 21. maijs

Produktu mārketings ir stratēģiska funkcija, kas šobrīd kļuvusi par vienu no vispieprasītākajām mārketinga jomām Eiropā. Tā efektīvi virza jaunus produktus tirgū, un esošus produktus jaunos tirgos. Tā ietver klientu vajadzību izpratni, produkta pozicionēšanas un vēstījuma definēšanu, saskaņošanu ar zīmola mārketingu, kā arī tirgus ieviešanas stratēģijas virzīšanu. Tās mērķis ir nodrošināt, lai produkts un tā mārketings tiek veidots tā, lai sasniegtu un uzrunātu mērķauditoriju, veicinot produkta pievilcību, pieņemšanu un galu galā - pārdošanu.


Mūsdienās jauna produkta laišana tirgū, īpaši pāri robežām, prasa vairāk nekā tikai lielisku produktu vai spēcīgu pārdošanas komandu. Ir nepieciešama stratēģiska disciplīna, kas savieno produkta izstrādi, pārdošanu un mārketingu: produktu mārketings.


Ne velti AirBNB nesen veikuši uzņēmuma transformāciju, lai visa produkta vadības komandai kļūtu par produktu mārketinga speciālistiem.


Šīs kompetences ir īpaši svarīgas ambicioziem Latvijas uzņēmumiem, kas fokusējas uz eksporta tirgiem, un kuriem svarīgi spēt ātri un veiksmīgi iekarot jaunus tirgus un sasniegt izaugsmes rādītājus.


Kam jāzina produktu mārketinga prasmes


Pasaules veiksmīgākajos uzņēmumos ar produktu mārketingu nodarbojas produktu mārketinga funkcija.


Baltijā pozīcijas, kuriem visvairāk palīdzētu šīs zināšanas, ir biznesa attīstības, produktu un mārketinga vadītājiem uzņēmumos, kas koncentrējas uz jaunu produktu veiksmīgu laišanu tirgū un starptautisku paplašināšanos.


Kā produktu mārketings palīdz uzņēmumam


Produktu laišana starptautiskā tirgū rada unikālus izaicinājumus. Sākot no dažādu klientu vajadzību un konkurences vides izpratnes un kartēšanas, līdz vēstījumu pielāgošanai un pareizo kanālu izvēlei. Ar produktu mārketinga kompetencēm jūsu uzņēmums spēs ātrāk un lētāk:


  1. Nodrošināt produkta atbilstību tirgum (PMF, product/market fit), lai samazinātu produkta laišanas tirgū neveiksmes risku.

  2. Paātrināt nonākšanas tirgū laiku (time-to-market)

  3. Sekmēt ātrāku produkta pieņemšanu (product adoption) jaunos tirgos.

  4. Izstrādāt pārliecinošus produktu vēstījumus (value propositions), kas uzrunā jūsu auditorijas.

  5. Optimizēt mārketinga investīcijas, piemēram, koncentrējot resursus uz daudzsološākajiem klientu segmentiem un kanāliem (segment and channel mix).

  6. Veidot ciešāku sadarbību starp produktu, pārdošanas un mārketinga komandām.


Vai jūsu jaunais produkts aizies tirgū ar blīkšķi, vai nokritīs kā beigta zivs uz asfalta?


Pirmo reizi Baltijā ir iespēja apgūt produktu mārketingu, lai pārliecinoši un efektīvi laistu tirgū jaunus produktus un mērogotu tos jaunos tirgos.

Sadarbībā ar Baltijā pieredzējošāko produktu mārketinga ekspertu, Edgaru Lapiņu, Triviums piedāvā Baltijā pirmo produktu mārketinga apmācību vadītājiem.


Kursa saturs ietver koncentrētu kopsavilkumu par:

 

  • Galvenajām produktu mārketinga prasmēm: klientu segmentēšanu un pircēju personu izstrādi, vērtības piedāvājuma definēšanu, pozicionēšanu un vēstījumu veidošanu, un produktu laišanas tirgū vadību.

  • Būtiskākajiem ietvariem: nozares standarta ietvariem, piemēram, Product Canvas produkta atbilstībai tirgum (product-market-fit), pircēja ceļa kartēšanu (user journey), produktu izstrādi, dizainu un tirgu ieviešanas (product launch framework) modeļiem.

  • Praktiskām prezentāciju veidnēm: saņemsiet lietošanai gatavas veidnes, ļaujot jūsu komandai nekavējoties efektīvi komunicēt un ātrāk ieviest produktu mārketinga funkcijas uzņēmumā.


Dodiet savai komandai stratēģiskās zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai iekarotu jaunus tirgus un sasniegtu jaunas produktu virsotnes.



Reģistrējieties TRIVIUMS kursam "Produktu komercializācija un produktu mārketings" jau šodien!




bottom of page