Kas tu esi?
Lomas ir daudz, kā jau mums katram - esmu latviete, meita, sieva, mamma dēlam un īpašai mīlīgai suņu meitenei, māsa, draudzene, studente, lektore, komandas biedrs… tā varētu turpināt. Taču jāatdzīst, ka esmu meklētāja, meklēju joprojām to, kas un kāda esmu, un secinu, ka vēl un vēl ir ko atklāt.
Profesionāli darbojos biznesa attīstības jomā, attīstot produktus un jaunus biznesa virzienus, rūpējoties par zīmola izaugsmi.
Grāmata, ko citiem iesaki izlasīt – kāpēc?
Pēdējā laikā lasu pārsvarā zinātniskās publikācijas mārketingā, taču sirsnīgi iesaku pārlapot ik pa laikam tik zināmās Ziedoņa “Epifānijas” - grāmatu, kas liek nedaudz apstāties, ieklausīties, novērtēt ikdienas sīkumus, un atgriezties pie pamatvērtībām. Šī ir grāmata, kuru lasot, man reizēm gribas paņemt kādu teikumu pie sevis, izauklēt to, lai turpinātu šo grāmatu lasīt vēlāk.
TEDx runa, ko iesaki noskatīties – kāpēc?
Kā alternatīvu TEDx runām, aizvien iedvesmojoši ir dzirdēt Stīva Džobsa stāstu par Apple zīmola pozicionēšanas ceļu. Precīzi, jaudīgi un – tik šķietami vienkāršajā pieejā ir ieguldīts pārdomāts darbs, meklējot atbildes uz jautājumu par zīmola būtību - KĀPĒC?
Aicinu noklausīties oriģinālo, nu jau pagājušā gadsimta stāstu par Apple “Think different” pozīciju un misiju mainīt pasauli, kas ir brīnišķīgs apliecinājums tam, ka diferenciācija un vērtības ir zīmola pozicionēšanas kodols. Joprojām.
Kas tevi iedvesmo un dod enerģiju?
Mani iedvesmo brīvība. Visskaistākie mākslas darbi, mūzika un cilvēki nāk ar brīvības izjūtu. Brīvības klātbūtne sniedz uzdrīkstēšanos, iespējas un patiesumu. Un brīvība ir brīva no bailēm.
Enerģiju visbiežāk sniedz mani tuvie cilvēki, gandarījums par lielu un mazu izdošanos profesionāli un personīgajā dzīvē, ceļojumi, pastaigas gar jūru un miera izjūta.
Kāpēc tevi interesē zīmola pozicionēšana un eksports?
Zīmola pozicionēšana ir mans izpētes objekts un profesionālā lauka daļa nu jau vairākus gadus. Šķietami zīmola pozicionēšana ir specifiska komponente uzņēmējdarbības ietvaros, taču arvien vairāk pārliecinos, ka zīmola pozicionēšanai ir milzīga ietekme biznesa attīstībā ilgtermiņā, kas, protams, atspoguļojas uzņēmuma vērtībā un finanšu rādītājos.
Zīmola pozicionēšana ir pastāvīgs process, un tā ir uzņēmuma stratēģijas pamatā. Mēs varam ļaut zīmolam ieņemt savu vietu, īpaši nefokusējoties uz pozicionēšanu, un vēlāk analizēt retrospektīvā zīmolu no dažādiem skatupunktiem, vai tomēr izvēlēties to vadīt, pastāvīgi nosakot savu apzinātu vietu tirgū un patērētāju prātos un sirdīs. Otra pieeja sniedz plašākas perspektīvas nākotnei. Tieši ar savu ietekmi uz biznesa attīstību - zīmola pozicionēšana ir man ļoti būtiska tēma, un labprāt dalos ar uzkrātajām zināšanām.
Eksports ir interesants ikvienam uzņēmumam, kuram ir ambīcijas augt, un eksporta potenciāls ir cieši saistīts ar zīmola pozicionēšanu – vai zīmols ir viegli uztverams, vai zīmolam piemīt unikālās priekšrocības, vai tas ir pietiekami inovatīvs un saistošs pasaulei. Starptautiskā konkurence ir lielisks termometrs tam, lai pārliecinātos, vai uzņēmums ir paveicis mājasdarbu tirgus un mērķauditorijas izpētē, vai zīmols veidos stabilu klientu iesaisti un lojalitāti arī ārpus Latvijas.