Blog
Transformēšanās no personāla vadītāja par personāla līderi
Esošajā laikmetā būt par personāla vadītāju ir pamatīgs izaicinājums. Ir jāspēj būt tik elastīgam, lai to, ko radīji tikai vēl vakar, jau šodien Tu būtu gatavs pielāgot citiem apstākļiem. Varētu jau mēģināt radīt ko tādu, kas derētu visam un vienmēr, bet kā zināms, kas der visam neder nekam! Tieši tādā labirintā atrodas personāla vadītājs!
Efektīvs argumentācijas modelis svarīgu lēmumu komunicēšanā
Augustā norisinājās bezmaksas DEMO pasākums: Virtuālās pusdienas ar Edgaru Lapiņu “Kritiskā domāšana un lēmumu pieņemšana”! Pasākuma ietvaros TRIVIUMS treneris Edgars Lapiņš ieteica efektīvu argumentācijas modeli svarīgu lēmumu komunicēšanai.
Linda Saulīte forumā Līdere, "Pieredzes stāsts: ar elpu zem ūdens"
Izaugsmes un iedvesmas forumā Līdere Linda dalījās pieredzes stāstā. 2012. gadā viņa piepildīja savu sen lolotu sapni un spēra drosmīgu soli - radīja Latvijā pirmo digitālo izdevniecību un pirmo digitālo žurnālu “LILLĀ”, kas guvis arī starptautisku atzinību, pēc diviem gadiem viņa nolēma to slēgt.
Šis stāsts ir par to kā piecelties un atkal noticēt sev.
Kādas līderības prasmes ir svarīgākās šodienas vadītājam, lai motivētu, iedvesmotu un virzītu savu komandu?
Šodienas vadītāja loma ir būtiski mainījusies – samazinājusies kontroles un uzraudzības funkcija, priekšplānā izvirzot divvirzienu komunikāciju un patiesu ieklausīšanos, komandas atbalstīšanu, virzīšanu, iedvesmošanu un saliedēšanu. Vadītājs vairs nav pārāks, viņš ir kopā ar visiem – cilvēcīgs, spējīgs un ieinteresēts. Tā ir būtiska domāšanas maiņa, kas pieprasa jaunu prasmju un iemaņu attīstīšanu.
Kā uzlabot organizācijas efektivitāti?
Mūsdienās uzņēmumos un organizācijās trūkst būtiskas un bieži vien neaizpildītas funkcijas – kāda, kurš parūpēsies par organizācijas efektivitātes uzlabošanu. Vēsturiski efektivitātes uzlabošanai bija īslaicīga projekta raksturs: tika identificēta neefektivitāte, atrasts kāds konsultants (organizācijas iekšienē vai ārpus tās), kas to varēja "salabot", un problēma tika novērsta. Bet tagadējās sīvās konkurences apstākļos ir skaidrs, ka efektivitātes uzlabošana ir nemitīgs un nebeidzams process. Tādēļ katram uzņēmumam jeb kuģim vajag savu mehāniķi!
Agile – tās ir vērtības un principi konkurētspējas uzlabošanai
Mūsdienu korporatīvajā vidē ar vārdu “agile” nereti apzīmē elastīgu pieeju darbam. Taču Agile ietvarā elastīgums ir tikai neliela daļa no principiem, kas teju ikvienai organizācijai var palīdzēt ātrāk un labāk apmierināt savu klientu vēlmes un tādējādi apsteigt konkurentus.
Kā būt sarežģītos laikos? / Linda Saulīte
11. novembrī norisinājās Facebook LIVE pasākums, kur kopā ar Lindu Saulīti runājām par tēmu “Kā būt sarežģītos laikos?”.
Nezināmais, neskaidrība un pārmaiņas – trīs raksturīgākie vārdi beidzamā laika notikumiem un norisēm darba vietā un sabiedrībā. Nekad iepriekš pārmaiņas nav bijušas tik intensīvas, īsā laikā koncentrētas un gandrīz visus mūs ietekmējošas, kā tas ir pašlaik.
Vizuālā vadība jeb LEAN tāfeles
Paaugstināt efektivitāti izmantojot LEAN metodoloģiju uzņēmumos, kuros kustībā ir redzami materiāli, tehnikas vienības un cilvēki, ir salīdzinoši vienkārši. Izaicinošāk ieraudzīt gan vērtības plūsmu, gan zudumus, kurus minimizēt ir vidē, kurā “materiāli” ir informācija, “tehnika” ir informācijas sistēmas un internets, un cilvēki savu laiku pavada pie datoriem vai sapulcēs. Tātad – klientam radītā vērtība nav fiziski ieraugāma.
Krista Vāvere konferencē "Cilvēkfaktors" ar tēmu “Līdzsvara treniņš grūtai sarunai''
Krista Vāvere uzstājās ar stāstu "Līdzsvara treniņš grūtai sarunai".
Krista par savu stāstu saka: “Pirms sarunas varam izdomāt laipnākos vārdus, bet, kad pienāk grūtais brīdis, miers dažās sekundēs saļogās, labie nodomi sabrūk. Vai šo mirkli varam pamanīt, piedzīvot lēnāku, lai pagūstam mieru un sarunu nosargāt?”
Kas ir kompetences? Kādos gadījumos organizāciju vadībā ir būtiski runāt par kompetencēm?
Vārdam “kompetence” ir vairākas nozīmes. Ikdienas sarunu valodā ar to biežāk saprot kādas tehniskas zināšanas vai pieredzi. Mēdz sacīt – “kompetents cilvēks”, tātad, pieredzējis, kvalificēts, tāds, kurš zina, ko dara.
Savukārt, biznesā un organizāciju vadībā ar vārdu “kompetences” tiek saprasts prasmju, attieksmju un zināšanu kopums un cilvēka spēja to pielietot biznesa/uzņēmuma/organizācijas mērķu sasniegšanai.











